مقالات

اطلاعات ایمنی پودر آلومینیوم

پودر آلومینیوم یا همان پودر آلومینا یکی از پر مصرف¬ ترین و مهم ترین پودرهای فلز موجود در بازار می¬ باشد. این پودر که در سه نوع پودر آلومینیوم تیره، پودر آلومینیوم میکرونیزه (نانو ذرات آلومینیوم) و پودر آلومینیوم پولکی در بازار قابل دسترس است، دارای ویژگی های خطرناکی نیز می باشد.

پودر فلزات سوخت جایگزین دنیای آینده

بر اساس تازه ترین بررسی ها، پودر فلزی که از انرژی پاک تولید شده است می تواند جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی باشد و از هیدروژن، سوخت های زیستی و باتری بهتر و کارآمدتر است!

پودر مس چه خواصی دارد و کاربرد آن در صنعت چیست؟

پودر مس در صنعت کاربردهای فراوانی دارد. شاید عموم مردم کاربرد مس را فقط در صنایعی مثل تولید مفتول، سیم، کابل و ... بدانند اما استفاده از مس و پودر مس در صنعت فقط به همین موارد ختم نمی­شود بلکه دارای کاربردها و استفاده ­های بسیار گوناگون و فراوانی می­باشد؛ در این مقاله خواص پودر مس و کاربردهای آن در صنعت بیان شده است

خمیر آلومینیوم چیست و در صنعت چه کاربردهایی دارد؟

آلومینیوم یکی از آن عناصری است که فواید و کاربردهای بسیار متفاوتی در زندگی انسان ها دارد. این فلز ارزشمند در اشکال مختلفی در صنعت بکار برده می شود، اشکالی مانند بلوک های بزرگ، ورق ها، پودر، خمیر و ... که هر کدام از آن ها در موارد مهم و مخصوصی بکار می رود.

خواص فیزیکی و شیمیایی پودر فلزات کاربرد پودر فلزات در صنعت

مهم ترین کاربرد پودر فلزات افزایش بهره‌وری و کاهش دورریز و هزینه‌ها است و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از صنعتگران در چند دهه اخیر شده. در این مقاله ما به صورت کوتاه به تعریف پودر فلزات، ویژگی‌ها و ... می‌پردازیم.

صنعت آلومینیوم در ایران | وضعیت و گستردگی آن | موجان

وضعیت صنعت آلومینیوم در ایران بررسی چالشهای پیش روی این صنعت، گستردگی صنعت آلومینیوم در ایران و تولیدات آن پودر آلومینیوم تاریخچه صنعت آلومینیوم در ایران چرخه تولید آلومینیوم